Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Μερικές παρατηρήσεις για το έργο της ανάπλασης της πλατείας Αργοστολίου

   Το έργο της ανάπλασης της κεντρικής πλατείας Αργοστολίου, παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει, εκτιμάται ότι θα έχει τελικά ένα θετικό πρόσημο ως προς την αναβάθμιση της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Βεβαίως παρακωλύεται η κίνηση στο Αργοστόλι και πλήττονται τα συμφέροντα των επαγγελματιών της πλατείας, όμως χάριν του τελικού αποτελέσματος όλοι είναι διατεθειμένοι να υποστούν μια σχετική ταλαιπωρία έως ότου ολοκληρωθεί το έργο.
   Σχετικά με το μονιμότερο θέμα των καταργούμενων θέσεων στάθμευσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η μετακίνηση των οχημάτων στους χώρους στάθμευσης της παραλίας, έχει δοκιμαστεί κατά την θερινή περίοδο, όταν το τμήμα από την οδό Π. Βαλλιάνου έως την οδό Ριζοσπαστών (συμβολή με Ι. Μομφεράτου) πεζοδρομείται. Είναι δεδομένο ότι η συγκεκριμένη κυκλοφοριακή ρύθμιση δημιουργεί επιπλέον αναζήτηση ελεύθερης στάθμευσης στους υπόλοιπους δρόμους της πόλης, όμως η περαιτέρω διερεύνηση του θέματος αποτελεί αντικείμενο μιας μελέτης συγκοινωνιολόγου μηχανικού για την ποσοτικοποίηση και ερμηνεία του αποτελέσματος.
   Εκείνο που κρίνεται σημαντικότερο στην παρούσα φάση είναι η ασφάλεια των πολιτών κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου. Η εργοταξιακή περίφραξη που έχει τοποθετηθεί περιμετρικά του έργου έχει δεχτεί πολλές κριτικές αναφορικά με την επικινδυνότητά της για τους διερχόμενους. Μόλις χθες, ισχυροί άνεμοι ξήλωσαν μεγάλο μέρος των λαμαρίνων της περίφραξης δημιουργώντας μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση και αποδεικνύοντας ότι οι παρατηρήσεις που κάναμε ως Τ.Ε.Ε. στη συνεδρίαση της προηγούμενης Τετάρτης είναι βάσιμες και θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπ' όψιν από την πολιτεία.
   Επειδή ακριβώς ένα τέτοιο έργο έχει διάρκεια αρκετών μηνών (ας ευχηθούμε όχι και ετών), οφείλουμε να προειδοποιήσουμε ακόμη μια φορά τους υπεύθυνους πως ο σχεδιασμός των μέτρων ασφαλείας του εργοταξίου πρέπει να γίνεται όχι βάσει κανονικών συνθηκών, αλλά βάσει τυχηματικών συμβάντων που θα δημιουργήσουν ιδιαίτερες απαιτήσεις. Όπως τέτοιο τυχηματικό γεγονός ήταν οι χθεσινοί ισχυροί άνεμοι, έτσι στη διάρκεια εκτέλεσης του έργου υπάρχει μικρή ή μεγάλη πιθανότητα να συμβούν μερικά από τα παρακάτω:

  • Ισχυρός σεισμός. Οι λαμαρίνες έχουν τοποθετηθεί μπροστά από καταστήματα και δημόσιες υπηρεσίες αφήνοντας ένα μικρό διάδρομο για μετακίνηση πεζών. Σε περίπτωση ισχυρού σεισμού, όπου επικρατεί πανικός κατά την εγκατάλειψη των κτηρίων, πρέπει να αναρωτηθούμε αν υπάρχει η δυνατότητα ασφαλούς κίνησης πλήθους.
  • Πυρκαγιά σε κτήριο στο οποίο η πρόσβαση εξυπηρετείται από τους αποκλεισμένους σήμερα δρόμους. Θα υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης πυροσβεστικού οχήματος στο σημείο που απαιτείται, ή θα εμποδίζει η περίφραξη, τα μπάζα κλπ; Και εδώ τίθεται θέμα ασφαλούς κίνησης πλήθους υπό συνθήκες πανικού.
  • Περιστατικό που απαιτεί συνδρομή ασθενοφόρου. Θα μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεση διακομιδή ασθενούς ή τα προαναφερόμενα θα παρεμποδίσουν την κίνηση του ασθενοφόρου;

Αυτά είναι ενδεικτικά μερικά περιστατικά τα οποία θα πρέπει οι αρμόδιοι να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν. Είναι προειδοποιήσεις οι οποίες αναφέρθηκαν στη συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής του Τ.Ε.Ε. σχετικά με το θέμα και δυστυχώς δεν άργησαν να γίνουν πραγματικότητα. Ελπίζουμε τουλάχιστον σε αυτό το σημείο να γίνει ένας ανασχεδιασμός των μέτρων ασφαλείας του εργοταξίου και να δημιουργηθούν εξειδικευμένα σχέδια ασφαλείας για τις περιπτώσεις των ακραίων συνθηκών που προαναφέρθηκαν.

Αλέξανδρος Παντελειός, Πολιτικός Μηχανικός
Υποψήφιος για την Αντιπροσωπεία Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Ε.
με την Κίνηση Συνεργασίας Μηχανικών Κεφαλονιάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου